طراحان اطلاعات و ارتباطات تارادیس
(با مسئولیت محدود)

021-88852556
021-88443943

برای دریافت مشاوره رایگان و یا سفارش محصولات و خدمات، با ما تماس بگیرید.

کاربرد هوش تجاری در شرکت‏های بیمه

;
<p>سرمایه‏ گذاری در یک محیط اقتصادی بی‏ثمر، بازده کمی -اگر ناچیز نباشد- خواهد داشت. بنابراین شرکت‏ها مجبورند سودشان را از تعهد افزایش دهند و مطمئن شوند که بهترین استراتژی را برای رسیدن به این منظور دارند. یک استراتژی مهم و پربازده برای بهره‏برداری از کسب و کار جدید نوشته شده، ایجاد فرصت‏های جدید فروش برای مشتریان موجود است. بیمه‏گران در تلاش برای دسترسی به اطلاعات گذران روشنی هستند که به فروش بیشتر آنها کمک می‏کند.</p>

» کاربرد هوش تجاری در شرکت‏های بیمه

به طول معمول، دو منبع اصلی درآمد برای شرکت‏های بیمه عبارتند از:

1- سود تعهد

2- سود سرمایه گذاری

سرمایه‏گذاری در یک محیط اقتصادی بی‏ثمر، بازده کمی -اگر ناچیز نباشد- خواهد داشت. بنابراین شرکت‏ها مجبورند سودشان را از تعهد افزایش دهند و مطمئن شوند که بهترین استراتژی را برای رسیدن به این منظور دارند.

یک استراتژی مهم و پربازده برای بهره‏برداری از کسب و کار جدید نوشته شده، ایجاد فرصت‏های جدید فروش برای مشتریان موجود است. بیمه‏گران در تلاش برای دسترسی به اطلاعات گذران روشنی هستند که به فروش بیشتر آنها کمک می‏کند.

اگرچه دانستن همه چیز درباره مشتریان غیر ممکن است، ولی شرکت ها تلاش می‏کنند تا آنجا که ممکن است به اطلاعات مشتریان خود، موقعیت محصولات و مشتریان هدف به طور موثر دست یابند.

به عنوان مثال مشتری X را که اخیرا از دانشگاه فارغ التحصیل شده است را در نظر بگیرید. پرشش‏های مهمی که ممکن است پرسیده شود عبارتند از: چه خرید قابل توجهی در چند هفته آینده خواهد داشت؟ آیا او قصد اجاره یک آپارتمان، خرید یک خانه را دارد و یا یک انتخاب ساده زندگی با پدر و مادر خود؟ درآمد فعلی او چقدر است؟ پتانسیل رشد او چقدر است؟ چه محصولاتی با توجه به داده رفتاری فردی و خریدهای فعلی او برای او مفید است؟ چه بسته پیشنهادی از محصولات عرضه شده در بازار مناسب او هست؟ آیا او یک مشتری سودآور است و اگر چنین است، چگونه می‏توان ارزش این مشتری را به حداکثر رساند؟

در مورد نمونه X سوالات قابل مطرح بی پایان و فرصت‏های بالقوه بیش از آنها قابل ذکر است. راه حل های کسب و کار هوشمند می‏توانند به شرکت های بیمه در راستای رسیدن به درک کاملی از مشتریان خود و ارائه بینش عملی برای تولید درآمد جدید کمک کنند.

در ادامه برخی از کاربردهای هوش تجاری (کسب و کار هوشمند) در صنعت بیمه مورد اشاره شده است.

1- زنجيره ارزش بيمه

2- مدیریت ارتباط با مشتری

3- سودآوری مشتری