طراحان اطلاعات و ارتباطات تارادیس
(با مسئولیت محدود)

021-88852556
021-88443943

برای دریافت مشاوره رایگان و یا سفارش محصولات و خدمات، با ما تماس بگیرید.

مقالات /

طراحان اطلاعات و ارتباطات تارادیس

جدیدترین مقالات
ویژگی‌های اساسی یک معماری خوب برای سیستم BI چیست؟

ویژگی‌های اساسی یک معماری خوب برای سیستم BI چیست؟

انتخاب ابزار هوش تجاری همیشه جزء دغدغه های اصلی شرکت ها و سازمان ها در زمان پیاده سازی هوش تجاری بوده در شرکت/سازمان خود بوده است. براساس گزارشات سایت TDWI، ابزارهای هوشمندی کسب و کار مختلفی در بازار کنونی هست. آنچه که در گام اول مهم تلقی می شود کاربردهای اصلی این ابزارها و قابلیت هایی است که چنین ابزارهایی می بایست داشته باشند. برخی ویژگی های در این ابزارها به صورت مشترک وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد، با اینحال برخی متناسب با حوزه فعالیت های مختلفی که در بازار وجود دارد، در زمینه ای قوی تر و تخصصی تر فعالیت می کنند.

روند رو به رشد پشتیبانی سکوهای ابری از اینترنت اشیاء تا ۲۰۲۰

روند رو به رشد پشتیبانی سکوهای ابری از اینترنت اشیاء تا ۲۰۲۰

روند رو به رشد سکوهای ابری اینترنت اشیاء تا ۲۰۲۰ به سمتی است که بیش از ۵۰ درصد برنامه‌های کاربردی جدید تا ۲۰۲۰ مبتنی بر اینترنت اشیاء خواهند بود و این موضوع بسیاری از معماری‌های رایج فعلی را در توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری دگرگون خواهد کرد

نگاهی به معماری ابری

نگاهی به معماری ابری

یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های موردنیاز در معماری Cloud، انتزاعی سازی و Abstraction است که برخلاف روش‌های سنتی، می‌بایست در تمامی لایه‌های اصلی مرکز داده مورداستفاده قرار گیرد، تا بتوان به‌تمامی مزایای قیدشده در این معماری نائل شد.

معرفی Power BI مایکروسافت

معرفی Power BI مایکروسافت

Power BI مجموعه‏ای از سرویس‏هاست که امکان تحلیل اطلاعات کسب و کار را برای کارشناسان این حوزه فراهم می کند و یک ابزار قدرمتند برای پیاده سازی سیستم های هوش تجاری محسوب می شود.

SQL  در مقابل پایگاه داده NOSQL : تفاوت چیست؟

SQL در مقابل پایگاه داده NOSQL : تفاوت چیست؟

ازنظر مدل، SQL دیتابیس از مدل رابطه ای استفاده میکنند و دیتا را در جدولها نگه میدارند، اما NoSQL ها مدل کاملا متفاوتی دارند و اکثر آنها، از مدل غیر رابطه ای استفاده میکنند. حتی اگر رابطه نیز استفاده کنند، این رابطه کاملا با رابطه های RDBMS ها متفاوت است. شیوه نگهداری دیتا نیز با SQL متفاوت است

چرا فضای ابری (Cloud Computing)

چرا فضای ابری (Cloud Computing)

صنعت سخت‌افزار در حال پیش رفتن به سمت کامپیوترهای کوانتمی است. با توجه به این امر بدیهی است که ایجاد فضای ابری برای جایگزین شدن کامپیوترهای گران امروزی از طریق کامپیوترها و سخت‌افزارهای بسیار ارزان و انتقال عملیات از طریق فضای ابری به کامپیوترهای کوانتومی امری بسیار بدیهی است

هوش تجاری مایکروسافت

هوش تجاری مایکروسافت

مایکروسافت یکی از لیدرهای بازار نرم‌افزارهای BI در دنیاست. مایکروسافت ابزارهای هوش تجاری خودش رو بیشتر به صورت قابلیت یا سرویس در محصولاتش ارائه می کند. برای نمونه قابلیت‌های هوش تجاری زیادی در اکسل 2013 معرفی شده است. در شیرپوینت وSQL Server هم شاهد این سرویس‌های BI هستیم.

پیدایش NoSQL

پیدایش NoSQL

دیتابیسهای NoSQL مکانیسم جدیدی برای نگهداری و خواندن دیتا دارند که اساس کار آنها با RDB ها مختلف است. این دیتابیسها از سال 1960 میلادی وجود داشتند اما تا اوایل قرن بیست و یکم موردتوجه قرار نگرفتند. این مدل دیتابیسها ابتدا توسط شرکتهایی مانند Facebook ،Google و Amazon استفاده شد. NOSQL دیتابیس ها به علت اینکه میتوانند به راحتی از پس دیتاهای با حجم بسیار زیاد برآیند، بسیار در حوزه Data Big استفاده میشوند.

مقدمه ای بر رایانش ابری - Cloud Computing

مقدمه ای بر رایانش ابری - Cloud Computing

رایانش ابری (Cloud Computing) مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است. در واقع در اولین تفکر درباره آن باید به این نکته فکر کرد که مجموعه ای از سرورها که امکانات خود را به صورت برنامه ریزی شده در اختیار سروسها قرار میدهند تا به کاربران متصل خدمات لازم ارائه شود. حال آنکه این امر با ایجاد نرم افزار های ویژه انجام میگیرد که یک اکو سیستم نرم افزاری ایجاد و به نرم افزارهای کاربری در محیط خود سرویس میدهند.

اهمیت ایمیل مارکتینگ در سال 2017

اهمیت ایمیل مارکتینگ در سال 2017

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی مانند سئو است.یکی از بهترین روش ها برای دریافت مشتریان وفادار، ایمیل مارکتینگ است. ارسال خبرنامه با استفاده از ایمیل مارکتینگ، یکی از روش هایی است که می توان در آن آخرین مقالات و خبرها برای کاربران ارسال کرد.

SEO Off Page چیست؟

SEO Off Page چیست؟

موتورهای جستجو بیشترین تلاش خود را در جهت پاسخگویی مطلوب به درخواست کاربران، معطوف نموده اند. در واقع هدف اصلی موتورهای جستجو نشان دادن نتایج جستجو به بهترین شکل ممکن می‎باشد بطوری که کاربران پاسخ سوالات خود را در صفحات اول بیابند. از این رو مجموعه ای از قوانین را تعیین کرده اند. مجموعه این قوانین با عنوان سئو معرفی می‎شود. سئو به دو قسمت سئوی داخلی (ON PAGE SEO) و سئوی خارجی (OFF PAGE SEO) تقسیم می‏ شود.

لینک ها ؛ قدرتمند ترین عوامل رتبه بندی در الگوریتم های گوگل

لینک ها ؛ قدرتمند ترین عوامل رتبه بندی در الگوریتم های گوگل

سئو ۲۰۱۷ هنوز بر برخی از فاکتور های بهینه سازی وب سایت در سال های قبل تمرکز دارد ؛ لینک ها هنوز مهم هستند و فرایند لینک بیلدینگ با احتیاط و تخصص بیشتری صورت می گیرد اما اصل موضوع یعنی لینک سازی همچنان دست نخورده باقی مانده است با یک پیش شرط بسیار مهم و آن هم کانتنت یا محتوای اختصاصی است .در کنار موارد گفته شده سی تی آر (ctr) بالا هم به عوامل مهم رتبه بندی هسته الگوریتم های گوگل اضاف شده است .

CloudFlare چیست؟

CloudFlare چیست؟

حملات DDos امروزه بسیار شایع می باشند، حملاتی که با ارسال درخواست های زیاد به سمت سرور شما سعی میکنند با تحمیل فشار زیاد به سرور و مصرف پهنای باند سروریس شما را از دسترس عموم مردم خارج کنند. اگر یک مدیر سرور باتجربه و حرفه ای باشید می توانید تدابیری بیاندیشید و جلوی اینگونه حملات را تا حدی بگیرید.اما اگر نتوانید جلوی حملات دی داس مقابله کنید سایت شما از دسترس خارج خواهد شد و بازدید شما از بین خواهد رفت و یا اینکه به کندی برای کاربران قابل دسترس خواهد بود در نتیجه کاربر از باز کردن سایت منصرف خواهند شد.

موقعیت ایران در صنعت گردشگری

موقعیت ایران در صنعت گردشگری

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه ۱۰ جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را داراست با این وجود از لحاظ بهره برداری از این منابع در جایگاه مطلوبی قرار نگرفته است. در حالی که سهم ایران با وجود رتبه ممتازش در جاذبه های جهانگردی از درآمد گردشگری جهان حتی به یک درصد هم نمی رسد.

وب سایت : ابزار کارآمد در توسعه گردشگری مجازی

وب سایت : ابزار کارآمد در توسعه گردشگری مجازی

یکی از عالی ترین زمینه های اطلاع رسانی توان گردشگری یک کشور ،استفاده از تارنماهای اینترنتی است. وب سایتها به دلیل ارزش اطلاع رسانی زیادی که در سرزمین دیجیتالی اینترنت با یک میلیارد کاربر با سواد دارند،فرصت خوبی برای معرفی چند زبانه و چند رسانه ای قابلیتهای گردشگری یک کشور است.

کاربرد هوش تجاری در شرکت‏های بیمه

کاربرد هوش تجاری در شرکت‏های بیمه

سرمایه‏ گذاری در یک محیط اقتصادی بی‏ثمر، بازده کمی -اگر ناچیز نباشد- خواهد داشت. بنابراین شرکت‏ها مجبورند سودشان را از تعهد افزایش دهند و مطمئن شوند که بهترین استراتژی را برای رسیدن به این منظور دارند. یک استراتژی مهم و پربازده برای بهره‏برداری از کسب و کار جدید نوشته شده، ایجاد فرصت‏های جدید فروش برای مشتریان موجود است. بیمه‏گران در تلاش برای دسترسی به اطلاعات گذران روشنی هستند که به فروش بیشتر آنها کمک می‏کند.

آیا طراحی سایت شما مشتری شما را فراری می دهد (بخش دوم)

آیا طراحی سایت شما مشتری شما را فراری می دهد (بخش دوم)

اگر فروشگاه آنلاین دارید، برای هر محصول داشتن یک صفحه که اطلاعات کامل و جامعی از آن را به همراه تصاویر مرتبط با محصول به نمایش گذارد، الزامی است.

مزایای رزرو آنلاین هتل

مزایای رزرو آنلاین هتل

امروزه با رقابتهای نفس گیر شرکت های گردشگری در فضای وب و سایت هایی که نظرهای واقعی مسافران را درباره هتل ها منعکس می کنند، دنیای صنعت گردشگری و قوانین فروش و بازاریابی محصولات و خدمات در آن متحول شده است. یک سایت رزرو آنلاین هتل پیشنهادات متنوع و ویژه ای برای خرید بهترین هتل ها و مناسب ترین اتاق ها به مسافران ارائه می دهد. مسافران نیز امروزه بیش از پیش به این سایت ها اعتماد کرده و تجربه لذت بخش سفر خود را با خرید آنلاین هتل آغاز می کنند. جالب اینجاست که آژانس های مسافرتی آنلاین علاوه بر نرخ های رقابتی که ارائه می دهند، حتی پیشنهادات بهتری در زمینه نوع اتاق های یک هتل نیز برای مسافران دارند.

رازهاي موفقيت در پروژه هاي هوش تجاري – بخش اول

رازهاي موفقيت در پروژه هاي هوش تجاري – بخش اول

هوش تجاری (BI) مجموعه ای از تکنولوژی ها و فرآیندهایی است که اجازه دسترسی و تحلیل داده ها را به افراد سازمان در سطوح مختلف را فراهم می کند. هوش تجاری (کسب و کار هوشمند) به منزله پنجره ای رو به پویایی کسب و کار است که کارایی، راندمان عملیاتی و فرصت های دیده نشده و یا استفاده نشده را آشکار می کند.